معرفی کتاب
شبکه عنکبوتی
ناشر:
ذکری
پدیدآوران:
محمد کهوند, سیدجمالالدین نصیری
موضوع:
شبکههای اجتماعی پیوسته - جنبههای اجتماعی,شبکههای اجتماعی پیوسته,فضای مجازی - جنبههای اجتماعی,ارتباط - نوآوری
تعداد صفحه:
416
قطع:
وزيري
نوع جلد:
شومیز
تاریخ نشر:
95/08/10
نوبت چاپ:
اول
محل نشر:
قم
شمارگان:
2000
شابک: 978-600-6041-72-8
رده دیویی:
302.30285
زبان کتاب:
فارسي
معرفی کوتاه:کتاب حاضر براي جلوگيري از آسيبهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات که در سبک زندگي مردم مطابق خواست استعمارفرانو به وجود آمده، راهکارهايي را در چهار فصل بيان کرده است؛ در ابتدا از ستونهاي اصلي شبکه، تارها و لايههاي آن و ارتباط ميان اين تارها و لايهها و همچنين علت نامگذاري آن به شبکه عنکبوتي سخن گفته است. سپس با روشهاي جذب و نفوذ، پاسخي مناسب به پديده استعمار فرانو ميدهد. در ادامه به روشهاي تأثيرگذاري در فضاي مجازي و کاربران پرداخته است؛ نويسنده مرحله روش تأثيرگذاري بر مخاطبان را مهمترين مرحله ميداند. سپس راههايي براي مديريت اسلامي-ايراني اين فضا در دو مرحله ارائه ميدهد و نيز راهکارهايي در خانواده در دو بخشِ پيشگيري و درمان مطرح ميکند. در پايان نيز به هشت شبهه فضاي مجازي پاسخ ميدهد.
معرفی کتاب
شبکه عنکبوتی
ناشر:
ذکری
پدیدآوران:
محمد کهوند, سیدجمالالدین نصیری
موضوع:
شبکههای اجتماعی پیوسته - جنبههای اجتماعی,شبکههای اجتماعی پیوسته,فضای مجازی - جنبههای اجتماعی,ارتباط - نوآوری
تعداد صفحه:
416
قطع:
وزيري
نوع جلد:
شومیز
تاریخ نشر:
95/08/10
نوبت چاپ:
اول
محل نشر:
قم
شمارگان:
2000
شابک: 978-600-6041-72-8
رده دیویی:
302.30285
زبان کتاب:
فارسي
معرفی کوتاه:کتاب حاضر براي جلوگيري از آسيبهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات که در سبک زندگي مردم مطابق خواست استعمارفرانو به وجود آمده، راهکارهايي را در چهار فصل بيان کرده است؛ در ابتدا از ستونهاي اصلي شبکه، تارها و لايههاي آن و ارتباط ميان اين تارها و لايهها و همچنين علت نامگذاري آن به شبکه عنکبوتي سخن گفته است. سپس با روشهاي جذب و نفوذ، پاسخي مناسب به پديده استعمار فرانو ميدهد. در ادامه به روشهاي تأثيرگذاري در فضاي مجازي و کاربران پرداخته است؛ نويسنده مرحله روش تأثيرگذاري بر مخاطبان را مهمترين مرحله ميداند. سپس راههايي براي مديريت اسلامي-ايراني اين فضا در دو مرحله ارائه ميدهد و نيز راهکارهايي در خانواده در دو بخشِ پيشگيري و درمان مطرح ميکند. در پايان نيز به هشت شبهه فضاي مجازي پاسخ ميدهد.
سواد رسانه ای یعنی چه؟
سواد رسانه ای یعنی چه؟!
روشن شدن هر مفهوم، قبل از هر چیزی برای درک صحیح آن مفهوم می تواند کمک کند. سواد رسانه ای مشتکل از دو عبارت است: «سواد» و «رسانه».
برگردیم به دوران کودکی و روزهای اول مدرسه، زمانی که به مدرسه می رفتیم تا «خواندن و نوشتن» را یاد بگیریم و دیگر «بی سواد» نباشیم. در مدرسه ابتدا حروف الفبا را یاد می گرفتیم؛ یعنی نسبت به شکل حروف، صدای آنها و نحوه نوشتن آنها «دانش» پیدا می کردیم. سپس «مهارت» کنار هم گذاشتن حروف و خواندن و هجّی کردن کلمات را یاد می گرفتیم و بعد از مدتی «کاربرد» کلمات در ساختن جمله ها و خواندن و نوشتن متون مختلف را آموختیم و بدین ترتیب «باسواد شدیم»! مجموعه ای از دانش ها در کنار مهارت ها به اضافه کاربردها در کنار هم، ما را با سواد کرد.
رسانه وسیله ای است که فرستنده به کمک آن پیام خود را به گیرنده منتقل می کند. رفته رفته ابزارهای ارتباطی گسترش پیدا کرد و در عصر حاضر با ظهور رسانه های چاپی و الکترونیکی، رسانه های جمعی شکل گرفتند. مهم ترین تفاوت رسانه های امروزی آن است که می توانند پیام های خود را با سرعت زیاد به طیف وسیعی از مخاطبان برسانند.
همانطور که سواد خواندن و نوشتن به ما کمک می کند تا بتوانیم انواع جملات ساده و پیچیده را بفهمیم و معناهای متفاوتی از آن ها برداشت کنیم، سواد رسانه ای هم مهارتی است که با یادگیری آن می توانیم انواع رسانه ها و تولیدات رسانه ای را درک، تفسیر و تحلیل کنیم. هر رسانه مجموعه ای از نشانه های خاص خود را دارد که شناخت این نشانه ها در با سواد شدن ما نقش مهمی را ایفا می کند.